Min dag

Åh, är äntligen hemma efter en lång dag! Båda redovisningarna gick bra idag + så känns det skönt att få ha gjort bort dom :) Pappa skickade sms till mig vid 14.20 och frågade om jag ville jobba ltie på mejeriet efter skolan. Det var lite mjölk som skulle knackas så jag sa självklart ja. Är ju bra med lite pengar :) Så 15.00 hämtade pappa mig från skolan och så jobbade jag mellan 15.15 - 17.30 typ.
Ska förklara vad som menas med att knacka mjölk: Man kastar en massa mjölkpacket in i en maskin (asså mjölkpacket som inte kan fara till affären pga att dom tex läcker men datumet har inte gått ut) och maskinen pressar ur mjölken från packeten och då far mjölken in i en stor bunke och packeten far ut i andra sidan av maskinen på ett rullband och sedan far packeten i en soptunna som jag sedan tömmer i en konteiner.

Tror att jag vart nedstänkt med mjölk 4 - 5 gånger ;P Inte så nice men men. Är hur trött som helst så det känns skönt att jag har ett par timmar att ta det "lugnt" (måste fixa lite gruppträning också ;/ ) innan man ska isäng :)
Imorrn blir en dryyyg dag i skolan.. 8.20 - 15.30 ;s Hjälp!
Jaja, ska gå och äta middag nu!   Pusspådej! <3

Kommentarer
Postat av: karro

d lät ju nice å knäcka mjölk :D

tur för dig som har en farsa som har då ett roligt jobb :D

min farsas jobb är bokstavligen spytråkigt.

att sitta å sätta ihop gem eller kopiera eller sortera papper är inte särskillt kul. :/

2009-03-24 @ 19:02:23
URL: http://dymn.blogg.se/
Postat av: Andreas

du är så duktig så :)

2009-03-24 @ 20:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0